A nemek esélyegyenlősége a közoktatásban.

Thun Éva: A nemek esélyegyenlősége a közoktatásban.

A Drága gyermek c. svéd kiállításhoz kapcsolódó szeminárium. Nők és Férfiak Társadalmi Egyenlősége Igazgatóság, Esélyegyenlőségi Kormányhivatal, 2004. május 14.

Bevezető 1 – közéleti, politikai mondanivaló
A közoktatás és felsőoktatás szerepének megfogalmazásakor Európa-szerte előtérbe kerül a nemek közötti egyenlő esélyek biztosításának kérdése: annak elemzése, hogy milyen lehetőségeket és milyen társadalmi és kulturális identitás mintákat, készségeket és szakmai pályafutási lehetőségeket nyújt az oktatási rendszer a fiú és lány tanulók számára. A kérdéskör egyre nagyobb hangsúllyal jelenik meg az Európai Unió és Európa Tanács dokumentumaiban és irányelveiben (gender mainstreaming, gender equality), valamint az oktatáskutatás és társadalomtudományok nemzetközi színterein.

Bevezető 2 – személyes, tapasztalati tudás és mondanivaló
„Amikor 2001. februárjában feliratkoztunk a kurzusra, annyit tudtunk, hogy nem tudunk többet a témáról, mint bármely átlagember – rengeteg előítélettel kell megküzdenünk, sztereotípiával leszámolnunk ahhoz, hogy a kurzuson szerzett tapasztalatinkat, a témáról szerezett új ismereteket a későbbiekben jó helyen és jó időben használhassuk fel. Hosszas beszélgetések, sokszor viták vezettek el a felismerésig: az addig „kényesnek” tartott téma szűkös kereteibe ütközés helyett a kurzusra járó lányok/nők szinte mindegyikének rengeteg a mondani- és kérdeznivalója. Sok értékes és érdekes gondolata akadt, legyen szó a nők helyzetéről a családban, az iskolában, a munkahelyen, a nemekkel szembeni előítéletekről, a reklámok által közvetített sztereotípiákról, a feminizmus fogalmának hazánkban kialakult pejoratív értelméről és az európai gyakorlatról, vagy bármi másról, ami személyiségünk e fontos részével, nőiségünkkel kapcsolatos.” – Morvay Petra, tanárjelölt, főiskolai hallgató

A szeminárium programja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése